lördag 17 november 2012

Köttfärsfylld paprika

Som jag skrev igår gjorde jag tillbehör till den fyllda paprikan. Här kommer även receptet på fyllningen till den ugnsgratinerade paprikan.

2 köttfärsfyllda paprikor:
200 gram nötfärs
200 gram krossade tomater
2 stycken paprikor
½ dl riven ost
Tacokrydda
Salt

Mängden nötfärs kan variera beroende på hur stora paprikor ni väljer att fylla. Prova er fram! Fräs nötfärsen, tillsätt tacokryddan efter smak som alltid, jag älskar stark mat men vet av erfarenhet att alla inte kryddar lika mycket som jag. Jag skulle ta en hel påse. Salta! Häll därefter ner de krossade tomaterna och låt alltsammans puttra några minuter. Skär av locket på paprikan och fyll den med köttfärsen. Strö den rivna osten på toppen innan du sätter tillbaka paprikalocket. Ugnen skall vara på cirka 225 grader och paprikorna skall vara inne cirka 20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar