tisdag 23 oktober 2012

Pastasås alá kassler

För några dagar sedan gjorde jag en pastarätt med kassler i, tänkte dela med mig utav det receptet då pastasåser är det enklaste jag vet. Snabbt går det och man kan variera med i en oändlighet..

Recept är för två personer
4 dl pasta
200 gram kassler
½ gullök
5 champinjoner
2 ½ dl matlagningsgrädde
Lite riven ädelost
Salt
Peppar
Koka upp pastan i en kastrull med mycket vatten, salta. Stek kasslern, svampen och löken tills allt fått en fin gyllenbrun färg. Häll över matgrädden, strö över osten, salta och peppra. Låt koka ihop 3-5 minuter. Därefter häller du ner pastan och blandar runt allt i stekpannan. Färdigt för servering! 

1 kommentar:

  1. Åh vad kul att du bloggar igen (: Behöver matlagningstips för jag hatar att stå där i affären och inte vet vad jag(vi) ska äta. Kram!

    SvaraRadera