fredag 16 november 2012

Bönsallad med smak av chili

Ikväll ska vi fredagsmysa med köttfärsfyllda paprikor. Till det tyckte jag att vi behövde lite roliga tillbehör. Därför har jag nu rört ihop en bönsallad och även kokat lite vitkål som jag tror kan bli gott till.

Bönsallad
190 gram kidneybönor
2 skivor färsk ananas
2 tomater
Flingsalt
Chiliflakes

Skölj av bönorna och häll dem i en skål. Skiva ananasen och tomaterna i små bitar. Häll ner dom och blanda tillsammans med bönorna. Krydda efter smak! Jag ska låta min stå och dra ungefär 1 ½ timme och hoppas i och med det att allt ska "gott till sig lite"..

Kokt vitkål
Vitkål
Salt
Peppar

Riv så mycket vitkål som önskas, tänk bara på att den krymper när den hamnar i vätska. Lägg den därefter i en gryta och låt vattnet koka upp. Låt den därefter koka några minuter, tills den har mjuknat lite grann. Häll av i ett duktslag, salt och peppra som vanligt efter smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar